Digitális irattár
Rendszerünk irodák és dokumentáció-tárak számára nyújt eszközt a papír alapú
nyilvántartással, dokumentumkezeléssel szemben.
Célja a vállalati ügymenet során - jogi és egyéb okok folytán kényszerűen - keletkező
papír alapú információk hatékony feldolgozása, visszakeresése és megjelenítése.
A rendszer részét képezi a digitalizáló modul, amely vezérli a szkennerek működését,
elvégzi a szkennelt képek javítását és már a digitalizálás pillanatában lehetőséget
nyújt metaadatok bevitelére.
A beépített karakterfelismerés (OCR) segítségével a dokumentumokon talált bármilyen szöveg
- immár szöveges információként - eltárolható, így a dokumentum a tartalma alapján is
kereshetővé válik.
Digitalizáló modul
-
A modul feladata a papír alapú dokumentumok digitalizálása, csoportosítása és előzetes
metaadatokkal történő ellátása. Főbb tulajdonságai, funkciói:
-
A modul vezérli a digitalizáláshoz használt ún. dokumentum szkennereket. Ezek
robusztus, akár napi több ezer lap beolvasására képes, ipari készülékek.
-
A dokumentumok szétválogatása már a digitalizáláskor lehetséges. A dokumentumok
közé helyezett vonalkódos elválasztó lapok tájékoztatják a rendszert a szkennelt
dokumentumok típusáról, szükség szerint utasítják a dokumentumon található adatmezők
(pl. iktatószám) felismerésére és eltárolására.
-
A képjavító eljárások segítségével kiszűrhetők a feldolgozást, szövegfelismerést
akadályozó hibák: háttérszín, filctollal történő kiemelések, expozíciós hibák, stb.
-
Az OCR (szövegfelismerő) funkció a dokumentumok tartalmi feldolgozását és keresését
segíti.
Egyéb jellemzők
- Szerver-kliens kialakítású adatbázis alkalmazás. Szerver oldali komponensei, adatmezői hasonlók multimédiás archívumunkhoz.
- A dokumentumokat hierarchikusan, fa-struktúrában rendszerezzük, ez könnyű áttekinthetőséget, böngészhetőséget biztosít.
-
A dokumentumok megjelenítése történhet webes felületen és/vagy alkalmazás szintű
interfészen (dll, alkalmazás indítás, stb.) keresztül.